دسته‌ها
اخبار

کرسی ترویجی “بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور” برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز صدرا؛ نخستین کرسی ترویجی از سلسله کرسی های مرکر فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان “بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور” روز چهارشنبه مورخ هفتم مهرماه ۱۴۰۰ با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا غلامی برگزار شد.

در این کرسی که موضوع آن “چارچوبی برای بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی” تعیین شده بود، دکتر محمد رحیم عیوضی استاد تمام دانشگاه شاهد و همچنین دکتر ناظمی اردکانی دانشیار دانشگاه امام حسین (ع) به عنوان ناقد و دکتر اشرفی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مدیر کرسی حضور داشتند. ابتدا طبق مقررات کرسی ها، حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی ظرف ۳۰ دقیقه دیدگاه خود را درباره چارچوب بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور ارائه نمود. در ارائه ایشان، ابتدا تبیین مفروضات حاکم بر بازسازی، مفهوم، لایه های هشتگانه، رویکردهای اصلی، مبانی، اهداف، غایات و نیز الزامات بازسازی صورت گرفت و سپس وی وارد بحث مراحل و نقطه کانونی بازسازی شد و آنها را یک به یک تشریح کرد.

بعد از پایان ارائه حجت الاسلام غلامی، ناقدان نقدهای خود را در زمان مقرر مطرح نموده و ضمن بیان نقاط قوت دیدگاه و تقدیر از دکتر غلامی، به شماری خلاها و کاستی های دیدگاه ایشان اشاره نمودند. سپس دکتر رضا غلامی پاسخ های خود را به نقدها بیان کرد. او در پاسخ به ایرادات طرح شده از سوی ناقدان، دیدگاه خود را قطعه نخست از دهها قطعه پازلی دانست که از جهت علمی باید برای بازسازی چینش شود و تاکید کرد که در این ارائه هدف، طراحی بازسازی نیست بلکه منظور ارائه چارچوبی برای طراحی بازسازی می باشد.

در انتها نیز سئوالات شرکت کنندگان که به صورت حضوری و مجازی شرکت بودند مطرح و حجت الاسلام غلامی به سئوالات پاسخ داد. نخستین‌ کرسی از سلسله کرسی های طرح و نقد دیدگاه های علمی اساتید دانشگاه که با ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور در حال برگزاری است با جمع بندی دکتر اشرفی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد و رئیس مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی (ره) به پایان رسید.