دسته‌ها
اخبار

دبیر سیاسی و عضو ارشد حزب‌الله ایران:

حسین کنعانی‌مقدم دبیر سیاسی حزب‌الله در خصوص الگوهای اسلامي ـ ايراني پیشرفت گفت: با توجه به سند چشم‌انداز 1404 چشم‌انداز کشور در این سند کاملا ترسیم و مشخص شده است و تقریباً الگوهای راهبردی برای رسیدن به اهداف مشخص شده است.
وی ادامه داد: موضوع ایرانی و اسلامی بودن دو مؤلفه مهم برای رسیدن به این چشم‌انداز است، اما گاهی این دو مقوله اسلامي و ايراني بودن به گونه‌ای مطرح می‌شود که به‌نظر می‌رسد از هم متفاوت و جداست درحالی‌که این‌گونه نیست.
دبیر کل انجمن بین‌المللی ضد صهیونیستی اضافه کرد: تمدن ایرانی ما همواره بوده و نیز ادامه دارد و اسلامی بودن نیز آن ایدئولوژی است که بر این فرهنگ حاکم است و نگاهی است که در خصوص مسائل داریم.
این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر این نکته که برای رسیدن به این الگوها باید از تجربیات دیگران در دنیا نیز استفاده کنیم تصریح کرد: چه بسیار کشورهایی که در شرایط ما قرار داشتند و در حال حاضر در جایگاه قدرتمندی قرار دارند اما باید توجه داشت که نباید مقلّد این کشورها بود زیرا از هر نظر با این کشورها متفاوتیم بنابراین هر آنچه که در یافت می‌شود باید متناسب با شرایط کشور باشد.
کنعانی‌مقدم تأکید کرد که در بسترهای فرهنگی و معنوی ایرانیان باید الگوها قالب‌سازی شود و سپس مورد استفاده قرار بگیرد.
عضو ارشد حزب‌‌الله سپس در پایان عنوان کرد: در واقع ایرانی و اسلامی بودن دو مؤلفه توأم با یکدیگر است و هیچ کدام از دیگری منفک نیست. و برای رسیدن به اهداف و آرمان‌ها باید از هر دو گزینه استفاده کنیم.
در کشور هنوز نتوانستیم مدل‌های راهبردی را برای رسیدن به این چشم‌ انداز تبیین کنیم و این مدل‌ها تریبونی و مصاحبه‌ ای نیست و نیازمند کار کارشناسی و علمی است.
صرف هزینه و وقت برای رسیدن به این الگو مطلوب و درست است و باید تا زمانی که به یک مدل قابل اجرا برسد ادامه یابد بنابراین باید از طرح شعار در این خصوص که مورد نیاز کشور است پرهیز شود./ انتهاي پيام