تقابل علومانسانیاسلامی با اسلامیزه کردن علومانسانی سکولار
رضا غلامی _ مدیرمسؤول
پرسش اساسی در موضوع تحول در علومانسانی, پرسش از چگونگی تحول میباشد. البته تردید نباید کرد که ما به شکلگیری علومانسانیاسلامی میاندیشیم؛ بنابراین, منظور از تحول, بومیسازی علومانسانی که خود یک مفهوم مبهم و دوپهلو به شمار میآید,نیست. با این وصف, پرسش را میتوان اینگونه بازگویی نمود که چگونه میتوان اینگونه بازگویی نمود که چگونه میتوان به علومانسانیاسلامی دست یافت؟
معمولا در کشور ما از اسلامیشدن علومانسانی, معنای اسلامیزه کردن علوم انسانی سکولار به ذهنها متبادر میشود این در حالی است که اسلامیزه کردن علومانسانی سکولار تجربهای ناموفق بهشمار میرود که هماکنون با برخی آثار نامطلوب آن در حوزههایی همچون اقتصاد و بانکداری روبرو هستیم.
برای مطالعه کامل متن به قسمت نمایش آنلاین مجله مراجعه نمائید.