دسته‌ها
اخبار

نشست خبری همایش اقتصاد مقاومتی برگزار شد

1395030911144273_PhotoL

به گزارش روابط عمومی همایش ملی اقتصاد مقاومتی به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عادل پیغامی امروز در نشست خبری همایش ملی اقتصاد مقاومتی (پیوند فرهنگ، سیاست‌های اقتصاد) در محل خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به طور فراگیر مطرح کرد، اظهار داشت: یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی، مردمی بودن آن است و زمانی مردم این سیاست‌ها را به سبک زندگی مجموعه منسجم مورد نیاز خود انتخاب خواهند کرد که با تاریخ و نیازها سازگاری لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: کلیدواژه‌هایی مانند جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را نباید با کار رسانه‌ای زودگذر اشتباه گرفت و برای گفتمان‌سازی، نهاد آموزش و پرورش و معلمان را باید پای کار داشته باشیم. همچنین هنرمندان در همه سطوح و بخش‌های مختلف باید در اقتصاد همکاری داشته باشند. اساساً این اقتصاد به گفتمان عمومی تبدیل نمی‌شود، مگر اینکه بتوان از همه اجزای گفته شده کمک گرفت.

در ادامه، موسی نجفی در مورد مطرح شدن اقتصاد مقاومتی فراتر از حوزه کلی اقتصاد توضیح داد: استقلال اقتصادی مقدمه‌ای دارد که استقلال فرهنگ و فکر است، نمی‌توان فکر وابسته داشت، اما انتظار مستقل بودن را ارائه کرد. در حقیقت در این همایش به دنبال جواب و دستورالعمل نیستیم و می‌خواهیم ارزش‌ها و بزرگی آن را تبیین کنیم، زیرا اکنون نمی‌دانیم دقیقاً‌ از این سیاست‌ها چه چیزی می‌خواهیم.

حجت‌الاسلام رضا غلامی نیز درباره فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها نیز عنوان کرد: مفهوم اقتصاد مقاومتی در رسانه‌ها درک نشده، هر روز با یک سبک کار و رویکرد مواجه هستیم، تعبیر ریاضتی نیز از اقتصاد مقاومتی در اصحاب رسانه مشاهده می‌شود، در حقیقت، اصحاب رسانه اولین بهره‌بردار اقتصاد مقاومتی باید باشند، اما مبتلا به کارهای کلیشه‌ای و شکلی شده‌ایم.

وی ادامه داد: باید دانست با چه مقوله عظیم روبه‌رو بوده و چه تأثیراتی در فرهنگ اقتصاد مقاومتی خواهد گذاشت.