دسته‌ها
اخبار

مراسم رونمایی از محصولات علمی کنگره در سومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی برگزار شد

1890221

سه کتاب «الگوهای کلان تولید علوم انسانی- اسلامی در بستر انقلاب اسلامی»، مجموعه هفت جلدی «مقالات کنگره دوم علوم انسانی اسلامی» و «کتاب نظریه» در سومین کنگره علوم انسانی اسلامی رونمایی شدند.

به گزارش روابط عمومی مرکز صدرا، پس از سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه سومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی، از سه کتاب «الگوهای کلان تولید علوم انسانی- اسلامی در بستر انقلاب اسلامی»، مجموعه هفت جلدی «مقالات کنگره دوم علوم انسانی اسلامی» و «کتاب نظریه» با حضور اساتیدی چوت آیت الله رشاد، رضا غلامی و رفیعی آتانی، رونمایی شد.

کتاب «الگوهای کلان تولید علوم انسانی- اسلامی در بستر انقلاب اسلامی» نوشته حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی و با سفارش و حمایت مرکز علوم انسانی اسلامی صدرا تهیه و منتشر شده است. این کتاب سه بخش و ۱۴ فصل دارد و کوشش می کند تا علاوه بر بیان تطورات تاریخی علوم انسانی در برخی از مقاطع تمدن اسلامی و تمدن غربی، گزارشی از آراء و الگوی سیزده نفر از اندیشمندان و متفکران مسلمان ایران و جهان اسلام ارائه دهد.

کتاب «مجموعه مقالات کنگره دوم علوم انسانی اسلامی»، مجموعه هفت جلدی از مقالات دومین دوره کنگره علوم انسانی اسلامی است که توسط مرکز علوم انسانی اسلامی و دبیرخانه دائمی تولید و آماده چاپ شده است.

کتاب «نظریه» متکی به چاپ مقالاتی نظریه پردازانه است که این مقالات طی فرایندی چندمرحله ای توسط داوران برجسته و متخصص ارزیابی شده است. جلد اول این کتاب، شامل مقالاتی است که در نظریه پردازانه بودن آنها توافق نسبی وجود داشته و به اصطلاح نمره قبولی را از داوران گرفته اند.

فقه تربیتی؛ نظریه ای نو و اصیل در تعلیم وتربیت اسلامی نوشته آیت الله اعرافی، نظریه تکاملی بانکداری اسلامی نوشته حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس موسویان، مبانی معرفت شناختی اقتصاد اسلامی و بررسی های علمی-۰ اجتماعی نوشته مسعودالعالم چودری و یک نظریه بنیادی اسلامی در قلمرو پیشرفت، نوشته عطاالله رفیعی آتانی عناوین چهار مقاله کتاب «نظریه» است.