دسته‌ها
اخبار

نظر آیت الله جوادی آملی درباره نامه رهبر انقلاب به جوانان غرب

A_javadi_amoli

وقتی راه پیدا شود، همه این جوانان که در تعبیر رهبری آمده، تکلیف خود را می دانند؛ چراغ را باید در درون این جوانها روشن کرد

نقش علوم انسانی اسلامی در این میان اهمیت ویژه ای دارد

 

به گزارش روابط عمومی مرکز صدرا از خبرگزاری «نسیم» آیت الله جوادی آملی عصر امروز در دیدار با تحریریه ماهنامه “عصر اندیشه” تاکید کرد: تفکر ماتریالیستی غرب به جایی رسیده است که از آن آیات شیطانی سلمان رشدی و کاریکاتورهای فرانسوی بیرون می آید. این کاریکاتورها از جایی آمده که روزگاری مردانی مانند هانری کوربن در آن حضور داشتند، اما امروز حتی دست مردان بزرگ و روشنفکران بیدار در غرب بسته است و صدای آنها به جایی نمی رسد.
این مرجع عالیقدر تقلید در پاسخ به سوال ماهنامه عصر اندیشه مبنی بر اینکه “پس از پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب به عموم جوانان اروپا و آمریکای شمالی، تکلیف جوانها در این مقطع تاریخی چیست و برای شناخت حقیقت اسلام چه باید کرد؟” گفت: صراط مسقیم در درون هر انسان است و عدل است، اعتقاد است، اخلاق است و جایی مهندسی شده نیست. این راه بیرون از ما نیست و وقتی راه پیدا شود، همه این جوانان که در تعبیر رهبر انقلاب آمده است، تکلیف خود را می دانند. چراغ را باید در درون این جوانها روشن کرد. باید ره توشه ای تهیه کرد که با ابدیت انسان سازگار باشد و نقش علوم انسانی اسلامی در این میان اهمیت ویژه ای دارد.
در ابتدای این دیدار که مدیرمسئول، سردبیر و نویسندگان ماهنامه عصر اندیشه حضور داشتند، پیام فضلی نژاد گزارشی را از روند انتشار، سیاست ها و خط مشی این مجله فرهنگ و علوم انسانی ارائه داد و آیت الله جوادی آملی نیز گفت: گزارش شما امیدبخش و نافع است و برای این ماهنامه آرزوی توفیق دارم.
———————————————-