دسته‌ها
اخبار

مراسم رونمایی کتاب «سبک زندگی اسلامی ایرانی» برگزار می‌شود.

sabk

کتاب سبک زندگی اسلامی ایرانی که در قطع رقعی و  256 صفحه تنظیم و به چاپ رسیده است طی مراسمی در روز دوشنبه 14 بهمن ماه 1392 در مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا واقع در خیابان جمهوری اسلامی، خیابان شهید کشوردوست کوچه نوشیروان پلاک 26 طبقه سوم (رأس ساعت 14)  با حضور نویسنده ـ حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد حسین شریفی ـ و رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا ـ حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی ـ و شماری از پژوهشگران، رونمایی خواهد شد.

این کتاب شامل هفت فصل به شرح ذیل می‌باشد:

فصل نخست کتاب پيرامون چيستي سبک زندگي است که در آن نویسنده سعی کرده در کنار تعاريف جامعه‌شناختي و روان‌شناختي، تعريفي دين‌شناسانه از سبک زندگي که آن را بيشتر با اهداف و مقاصد اسلامي سازگار مي‌دانم، ارائه دهد.

در فصل دوم اهميت بحث از سبک زندگي را از جهت جامعه‌سازي، تمدن‌سازي، تبليغ و انتقال ارزش‌هاي ديني و مواجهه با دشمنان انقلاب اسلامي مورد بحث قرار داده‌ است.

در فصل سوم نيز کوشش شده رابطة ميان سبک زندگي و جهان‌بيني و نظام ارزشي را دقيق‌تر بيان کند. در اين فصل سبک زندگي را به عنوان شاخصي براي ارزيابي کيفيت ايمان در حوزه‌هاي مختلف معرفي کرده است.

فصل چهارم به چرايي اختلاف ميان افراد و جوامع مختلف در سبک زندگي مي‌پردازد، نویسنده در اين بخش بيشتر کوشيده است دليل اختلاف سبک زندگي دين‌مدارانه و سبک زندگي دنياگرايانه را با ذکر مثال‌ها و نمونه‌هايي تبيين کند.

نویسنده در فصل پنجم به آسيب‌شناسي سبک زندگي موجود ما ايرانيان پرداخته  است. در اين فصل سعي شده است اهم آسيب‌هاي عمومي را با استناد به آمار و ارقام موجود و منتشر شده در سطح رسانه‌هاي عمومي برشمارد.

در فصل ششم به منظور شناخت نقاط قوت فرهنگي خود، برخي از نقاط قوت سبک زندگي موجود ما ايرانيان را يادآوري کرده‌ و بالاخره در فصل هفتم، نویسنده تلاش کرده‌ است راه‌هاي ايجاد سبک زندگي مطلوب و زدودن سبک‌هاي نامطلوب زندگي را مورد بحث قرار دهد. / پایان پیام