دسته‌ها
اخبار

26 اردیبهشت ماه؛ همایش ملی “الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت” برگزار می‌شود

در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان مبنی بر اينكه “ما باید به دنبال مدل بومی خودمان بگردیم. هنر ما این خواهد بود که بتوانیم مدل بومی پیشرفت را متناسب با شرایط خودمان پیدا کنیم. “مرکز پژوهش‌های فرهنگی اجتماعی صدرا در جهت تحقق این مهم با مشارکت جمع کثیری از سازمان‌ها و مراکز دولتی و غیر دولتی از جمله نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در 26 اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های صدا و سیما، همایش ملی “الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت” را با حضور رئيس‌جمهور، مسئولان، محققان و اساتيد برجسته كشور برگزار می‌کند.
این همایش با 6 محور مفاهیم بنیادی، کلیات، مبانی، مقولات روش‌شناختی، ابعاد شاخص‌ها و در نهایت تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار می‌شود.
همایش الگوي اسلامي‌ـ‌ ايراني پيشرفت در نظر دارد تفاوت الگوی پیشرفت نظام جمهوری اسلامی در مبانی هستی‌شناختی، معرفت‌شناختی، انسان‌شناختی و مؤلفه‌های آن با الگوهای متعارف توسعه؛ تفاوت فرهنگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایران را با جوامع دیگر بررسی کند.
بر این اساس این همایش این امکان را فراهم می‌کند تا از آراء و نظرات و مؤثر در این زمینه استفاده و همچنین استعدادهای جدیدی نیز در این عرصه شناسایی و یا آفریده شوند./ انتهاي پيام

تلفن كميته اطلاع‌رساني: 88936682