دسته‌ها
اخبار

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد : استفاده از ظرفیت‌های موجود برای طراحی الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت استفاده از توانمندی های موجود در مسیر تدوین الگوی بومی برای کشور تصریح کرد: با اهتمام در بهر گیری از ظرفیت های جامعه می توان ایران را به یک نمونه موفق در طراحی الگوی بومی تبدیل کرد.
حجت‌الاسلام و‌ المسلمین سید رضا اکرمی در گفت و گو با ستاد خبری همایش ملی “الگوی اسلامی _ ایرانی پیشرفت” گفت: اگر ایران می‌خواهد در بیست سال آینده رتبه اول را در تمام علوم و فناوری‌ها کسب کند و توانایی این را داشته باشد که یک الگو برای کشورهای هم‌تراز خود بشمار بیاید باید در تدوین و طراحی چیزی که الگوی بومی پیشرفت خوانده می‌شود نهایت دقت و توجه صورت بگیرد.
وی با تأکید بر اینکه تدوین و اجرایی کردن چنین الگویی نیازمند اهتمام بر 5 مطلب مهم است خاطر نشان کرد: قبل از هر کاری باید “همت” داشته باشیم. معنی همت هم در تدوین این الگو به این معناست که همه چیز را در حرف زدن و نوشتن مقاله و ارائه آن در سمینارها خلاصه نکنیم بلکه باید این همت در قالب کار اجرایی صورت بگیرد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي داشتن “همیت” برای رسیدن به پیشرفت را اصل دوم دانست و تصریح کرد: اصل اول (همت) و اصل دوم (همیت) تنها با وجود “حمایت” تکمیل می‌شوند و قابل اجراست چرا که همت و همیت باید از سوی مسئولان کارشناسان و کل نظام مورد حمایت قرار بگیرد تا از این طریق بتوان کار اجرایی انجام داد.
اکرمی افزود: با وجود این 3 اصل ما نیاز به “هدایت” داریم یعنی یک نقشه کار، برنامه مشخص که همه چیز از جمله مبدا، مقصد، ابزار و لوازم رسیدن به هدف (که اصل پنجم و نهایی است) در آن مشخص باشد تا در نهایت به پیشرفت برسیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: خوشبختانه ایران ظرفیت‌های بسیار بالایی از نظر مساحت، جغرافیا، دسترسی به آب‌های آزاد شرایط آب و هوایی، مواد تحت الارضی و زیر زمینی دارد. از سوی دیگر توانمندی دانشمندان و تلاشگران ایران در عرصه‌های پتروشیمی، صنعت، کشاورزی، بهداشت و پزشکی و دهها نمونه دیگر نشان می‌دهد ما از لحاظ نیروی انسانی به خودکفایی رسیده‌ایم و باید از این توانمندی استفاده کنیم.
وی افزود: با اهتمام در بکار گرفتن این ظرفیت‌ها، در نظر گرفتن آن 5 اصل و استفاده از تجارب دنیا در عرصه پیشرفت، می‌توانیم یک الگویی از خودمان ارائه کنیم که نه تنها قابلیت اجرا و بهره‌وری را در کشور خودمان دارد بلکه می‌تواند یک نمونه و الگوی موفق برای کشورهایی که هم تراز ایران هستند باشد./ انتهاي پيام